1. شما رییس خود هستید!

مانند همه انواع كارآفريني‌ها، راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي افراد را مستقل مي‌كند. آنها خود ريس خود هستند. و اين يكي از دلايل افرادي كه دوست دارند براي خود كار كنند و نه ديگران است. هیچ‏کس به شما نمی‏گوید که چه کنید چطور کار کنید.هیچ‏کس از شما سؤالی‏ نمی‏پرسد،از کار شما شکایت نمی‏کند،شما را به‏دلیل تأخیرتان‏ توبیخ نمی‏کند،نمی‏گوید که چرا کاری را انجام نداده‏اید،چرا کاری را انجام داده‏اید و… اگر شما هم از اين نوع افراد هستيد راه اندازي يك كاسبي اينترنتي مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.
البته فراموش نكنيد كه انظباط و برنامه ريزي براي هر كاري از جمله كسب و كارهاي اينرتنتي لازم و ضروري است. و بايد مواظب باشيد كه در اين تله نيافتيم. در اين رابطه باورهاي اشتباه را حتما مطالعه كنيد.

 

2. وقتي در خوابيد نيز پول درمي‌آوريد!

تقريبا امكان خودكار سازي همه فعاليت‌ها در يك كسب و كار اينترنتي وجود دارد. و اين باعث مي‌شود كه حضور شما عمدتا محدود به توليد محتوا، برنامه ريزي، راه‌اندازي و پيگيري‌ها شود. چيزي شبيه خلبان خودكار  كه فقط براي بلند شدن و نشستن نياز به حضور خلبان هست و باقي مدت پرواز توسط سيستم ها هواپيما هدايت مي‌شود. بنابراين وقتي در محل كسب و كار خود حضور نداريم، مسافرتيم يا حتي در خواب هستيم مشتري به سايت مراجعه كرده محصولات ما را مي‌بيند، سفارش خود را مي دهد، پول را پرداخت مي كند و محصول را دريافت مي دارد!

 

3. از كار كردن لذت مي بريد!

اين يكي از بزرگ تر ين  محاسن كسب و كارهاي اينترنتي است چون اكثر مردم به شغلي مشغول هستند كه آن را دوست ندارند و روي اجبار آن را انجام مي دهند.
ولي كسب و كارهاي اينترنتي بر اساس علاقه و توانمندي هاي افراد شكل مي‌گيرند كه اگر غير از اين باشند محكوم به شكست هستند. بنابراين همواره مشغول كاري هستيم كه عاشق آنيم.

 

4. از خانه خود خارج نشويد!

يكي از مزاياي كسب و كارهاي اينترنتي مستقل بودن از مكان است. اين امر كمك مي كند تا براي كساني كه خانه دار هستند، معلوليت حركتي دارند، بايد از كودكان يا افراد ديگر نگهداري كنند و امثال آن بتوانند كارهاي خود را از هر محلي كه به اينترنت دسترسي دارند انجام دهند. علاوه بر آن ديگر زماني را در ترافيك از دست نخواهيم داد و هزينه اي را براي اياب و ذهاب يا تهيه لباس هاي اداري نخواهيم پرداخت.

 

5. زمان در اختيار شما است!

يكي از مزاياي كسب و كارهاي اينترنتي مستقل بودن از زمان است. هنگامي كه براي ديگران كار مي كنيم بايد به قواعد زمان كاري آنها پايند باشيم ولي وقتي براي خود كار مي‌كنيم هانطور كه در مورد اول گفته شد خودمان برنامه هاي كاري را زمانبندي  مي‌‌كنيم.
البته اين به اين معنا نيست كه هر روز هر وقت دلمان خواست كار مي‌كنيم بلكه بدين معنا است كه زمان كارها را ما مشخص مي‌كنيم. مثلا اگر جز افرادي هستيم كه در روز مشغل هاي ديگري داريم يا از افرادي هستيم ك هشب ها بهتر كار مي كنيم مي توانيم ساعت كاري خود را از ۱۱ شب تا ۳ صبح قرار مي‌دهيم. درحالي كه اگر قرار بود بك كسب و كاري سنتي داشته باشيم يا براي يك كاسبي سنتي كار كنيم ديگر اين امر امكان پذير نخواهد بود. باز تكرار مي‌شود زمانبندي در اختيار ما است ولي بايد به يك زمان بندي تعيين شده پايبند باشيم و از بي نظمي جلوگيري كنيم.

 

6. پول بيشتري به دست مي‌آوريد!!

اگر كسب و كار اينترنتي را درست اداره كنيم احتمالا پول بيش تري از اين كه براي ديگران كار كنيم به دست خواهيم آورد. علت اين امر چند چيز است:

– بديهي است در هر كسب و كاري ارزشي كه افراد ايجاد مي ‌كنند بايد بيش از حقوقي باشد كه مي ‌گيرند در غير اين صورت آن شركت ورشكست مي‌شود. بنابراين ارزشي كه ما براي شركت ايجاد مي‌كنيم بيش‌تر از آن پولي است كه دريافت مي‌كنيم. اگر براي خود كار كنيم كل پول را دريافت خواهيم كرد.

– همانطور كه گفته شد بسياري از كارها قابل خود كار سازي است  پس هزينه‌ها نسبت به كاسبي ها سنتي كاهش مي يابد.

– هزينه هاي بالا سري فردي مانند اياب و ذهاب، لباس، تعمير  و بيمه اتومبيل و غيره و هم چنين هزينه هاي كاسبي مانند محل كار، تجهيزات اداري، آب و برق و امثال آن نيز كاهش مي يابد.

 

7. محيط كارتان را خودتان انتخاب مي‌كنيد!

بعضي ها محيط كارشان را دوست ندارند. فضا، نور، رنگ بندي  و … هنگامي كه در يك محل كار مي كنيم در اختيار ما نيست. با همكاران نيز ممكن است اختلاف نظر و عقيده داشته باشيم. يا از آنها به هر دليلي خوشمان نيايد ولي به هر حال بايد آن ها را تحمل كنيم. كسب و كار اينترنتي را مي‌شود يك نفره اداره كرد يا حداقل اش اين است كه خودمان همكاران خود را انتخاب مي‌كنيم.

 

8. مي‌توانيد همزمان داراي چند شغل باشيد!

اختيار برنامه ريزي و زمانبندي، امكان خودكارسازي فعاليت ها، كاهش بالاسري‌ها و هزينه‌ها به ما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيم چندين كسب و كار اينترنتي را هم زمان اداره كنيم و اين به معناي داشتن چندين منبع درآمدي است و دريافت پول بيشتر است. البته به ياد داشته باشيم كه با يك دست بيش از يك هنداونه بر نداريم و اول فقط با يك كسب و كار اينترنتي شروع كنيم. بعد از مدتي كه آن كار سر و سامان گرفت و نياز كمتري به حضور ما داشت آن وقت كسب و كار دوم را شروع كنيم و همين طور الي آخر. طبيعتا اين كار نيز نا محدود نيست و يك نفر نمي‌تواند در آن واحد تعداد زيادي كسب و كار اينترنتي را درست اداره كند ولي نسبت به مشاغل سنتي ديگر در تعداد بيش‌تر مي‌توان انجام داد.