هزینه طراحی یک سایت عاملی اساسی است که برای اکثریت مشتریان طراحی سایت اولویت دارد، یک شرکت، سازمان، موسسه یا شخص زمانی پس از اینکه تصمیم می گیرد وب سایت داشته باشد با اولین چالشی که مواجه می شود انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب است، شرکتی که بتواند سایت مورد نظرش را با قیمت  و کیفیت مد نظر به خوبی طراحی کند. مراجعه به شرکت های متعدد طراحی سایت و پرس و جو در مورد نحوه اجرا، زمان و قیمت نهایی کار از جمله مواردی است که اکثریت انجام می دهند. اطلاعاتی که در نتیجه این پرس و جو ها بدست می آید معمولا عجیب و گیج کننده است. قیمت ها خیلی متفاوت اند هر شرکتی قیمت متفاوتی داده است، قیمت هایی در برخی موارد آن چنان اختلاف زیادی دارند که هیچ توجیهی نمی تواند مشتری را برای پذیرش این اختلاف قیمت متقاعد کند.

بهترین راه حل این است که خود مشتری قیمت واقعی طراحی سایت مورد نظرش را بداند. زمانی که شما هزینه واقعی طراحی سایت مورد نظرتان را می دانید انتخاب شرکت مجری برایتان دشوار نخواهد بود، قیمت های گمراه کننده را به راحتی تشخیص خواهید داد و انجام کارتان را به شرکتی محول خواهید کرد واقعی ترین برآورد را از هزینه طراحی سایت شما داشته است .

در ادامه نکات بسیار مهم و کلیدی را برای برآورد هزینه واقعی طراحی سایت توسط سفارش دهنده برایتان شرح خواهم داد اما پیش از آن به سوال مهم دیگری می خواهم پاسخ دهم؛

سوال: با فرض اینکه قیمت واقعی طراحی سایتم را بدانم، آیا ایرادی دارد که کار را به شرکتی بسپارم که قیمت پایین تری  از آنچه من برآورد کرده ام پیشنهاد کرده است؟

جواب: طراحی سایت برای شرکت مجری حداقل سه هزینه دارد

1.         هزینه هاست و دامنه

2.         هزینه طراحی قالب

3.         هزینه برنامه نویسی

زمانی که شما هزینه واقعی طراحی سایت را محاسبه کرده اید در واقع مجموع سه هزینه بالا را محاسبه کرده اید، حال اگر شرکتی قیمتی کمتر از آنچه برآورد واقعی قیمت به ما می گوید، پیشنهاد می دهد سه احتمال مطرح می شود:

1.         شرکت می خواهد بدون در نظر گرفتن سود و حتی با ضرر کار شما را انجام دهد . (احتمال بسیار بعید)

2.         شرکت دارای شناخت و  تجربه کافی نبوده و قیمتی که ارائه کرده نادرست است. (در صورت سپردن کار به دست چنین شرکت هایی ، معمولا پروژه در میانه راه به مشکلات عدیده ای بر می خورد که نتیجه اش چیزی جز متحمل شده هزینه بیشتر یا شکست پروژه نیست!)

3.         شرکت قصد دارد در سه مورد هزینه ای که باید انجام دهد تا کار را به شما تحویل دهد، کم و کاستی ایجاد کند و کاری کمتر از آنچه انتظار شما بوده است انجام دهد.

با این شرایط اکیداً توصیه می کنم شرکتی را انتخاب کنید که معقول ترین پیشنهاد قیمت را ارائه کرده است.

در پایان نکات کلیدی را که برای برآورد هزینه واقعی طراحی  وب سایت نیاز است بدانید را بیان می کنم:

همانطور که پیش تر هم گفتم طراحی سایت سه هزینه مهم دارد، که شما با دانستن تقریبی هر مورد از آن سه هزینه و محاسبه مجموع آنها به هزینه واقعی طراحی سایت خود خواهید رسید،

 

هزینه هاست و دامنه:

هاست به زبان خیلی ساده حافظه ای متصل به اینترنت که ما فایل های سایتمان را در آن کپی می کنیم، دلیل اینکه سایت باید روی هاست باشد این است که کاربران اینترنت به سایت هایی که روی اینترنت هستند دسترسی دارند. دامنه هم نامی است جهانی که به سایت ما تعلق دارد و کاربران اینترنت با دانستن آن نام به سایت ما مراجعه می کنند. (مثال دامنه: www.tad-group.ir)

•           هزینه هاست: با توجه به مقدار فضایی که نیاز داریم متفاوت است برای برآورد این هزینه به سایت های فروش هاست مراجعه کنید و میانگین قیمت به ازای فضای مورد نیازتان از هاست را بدست آورید.

•           هزینه دامنه: برای ثبت دامنه های ir شانزده هزار تومان و برای دامنه های com سی و چهار هزار تومان است برای جزئیات بیشتر باز هم می توانید به سایت های فروش دامنه مراجعه کنید و قیمت ها را بدست آورید.

 

هزینه طراحی قالب:

بهترین راه برآورد هزینه طراحی قالب، محاسبه قیمت به ازای هر صفحه است. بازه قیمتی طراحی هر صفحه می تواند مبلغی از 50 تا 250 هزار تومان باشد (البته به صورت معمول) که این هزینه بستگی به جزئیات مورد نظر، سبک طراحی و تکنولوژی های مورد استفاده در طراحی دارد.

 

هزینه برنامه نویسی:

این هزینه برآوردش دشوار است چون در واقع واحد کمی دقیقی ندارد و معیار اصلیش کیفیت کد است که تنها توسط کارشناسان اهل فن قابل ارزیابی است با این حال این نکته را از ما به خاطر داشته باشید که هزینه برنامه نویسی برای سایت های معمولی (سایت هایی امکانات رایج وبلاگ ها دارند) نباید خیلی زیاد باشد اما هزینه برنامه نویسی برای انجام کار های اختصاصی تر مانند اتصال درگاه پرداخت اینترنتی، اتصال سامانه پیامکی به سایت، ثبت نام ها، عملیات رزرواسیون، فرم ها و گزارش گیری ها می تواند بالا باشد و در واقع هزینه اصلی طراحی سایت را شامل شود. راه حل پیشنهادی ما برای برآورد هزینه واقعی برنامه نویسی سایت توسط خود شما این است که  اولاً در صورت امکان از یک مشاور کاربلد استفاده کنید و بخواهید که قیمت را برایتان برآورد کند دوماً از شرکت ها بخواهید جزئیات مورد به مورد قیمت پیشنهادیشان را دریک پیش فاکتور به شما ارائه کنند.


گروه طراحی سایت تاد اینجاست تا با ارائه ‏ی بهترین امکانات در خدمت شما باشد و سایت شمارا راه اندازی کند...